piątek, 14 marca 2014

Omlet z pieczarkami, pomidorem i szczypiorkiem

Zaraz po owsiance i jajkach ugotowanych na twardo omlet z warzywami to moje ulubione śniadanie!

Dziś potrzebne nam będą:
- 2 pieczarki
- posiekany szczypiorek
- pół pomidora (obieramy go ze skórki)
- 2 jajka
- przyprawy
- opcjonalnie kiełki (ja użyłam mieszanki kiełków)

1. Na łyżeczce oliwy podsmażamy pokrojone pieczarki, po minucie dodajemy pomidora (pieczarki i pomidora pokroiłam w plastry) i dusimy.

2. W miseczce mieszamy jajka i przyprawiamy je szczyptą soli i pieprzu.

3. Do pieczarek i pomidora dodajemy szczypiorek i wlewamy jajka na patelnię. Przykrywamy.

4. Jak jajka się zetną (po ok. 4-5 minutach) przekładamy omlet na drugą stronę. Jeśli nie jesteście w stanie przerzucić go na drugą stronę za pomocą przyborów kuchennych to najlepiej nałożyć na patelnię talerz (dnem do góry) i odwrócić patelnię tak by omlet znalazł się na talerzu i zsunąć go z powrotem na patelnię i chwilę (ok. 1-2 minut) jeszcze podsmażyć.

5. Omlet gotowy. Ja na mój położyłam jeszcze kiełki ;)
Na zdrowie :)

1 komentarz: